FAQ

Veelgestelde vragen over hypnose-audio’s

Als je nieuw bent met hypnose, maak je geen zorgen. Hieronder vind je antwoorden op enkele van de meest gestelde vragen over hypnose-audio’s.

Druk op + om de antwoorden te lezen.

Ja, hypnose-audio’s werken echt. Ze zijn net zo effectief als een persoonlijke hypnosesessie. Ze begeleiden je naar je onderbewustzijn en verbeteren je leven van binnenuit.

Tevens zijn ze veel kosteneffectiever dan persoonlijke sessies, wat betekent dat je ze vaker kunt doen. En hoe meer je een hypnose-audio beluistert, hoe groter het effect van de verandering zal zijn.
In slechts minder-dan-20-minuten-durende luistersessies creëer je nieuwe, positieve gedragsveranderingen die levenslang zullen duren.

Onze audio’s worden opgenomen met professioneel opnamemateriaal in de thuisstudio van Walter Callebaut, die al vele jaren ervaren hypnosetherapeut en -docent is. Vele duizenden mensen werden reeds door hem geholpen in zijn privé-praktijk en vele honderden hypnosetherapeuten volgden hun opleiding bij hem.

Met zijn warme, rustgevende stem neemt hij je als het ware mee in een fijne ontspanning, waarin alle suggesties diep opgenomen worden in jouw onderbewustzijn. Zijn audiobestand om beter te slapen werd op Youtube al door meer dan 392.000 mensen in Vlaanderen en Nederland beluisterd.

Een hypnose-audio, ingesproken door een ervaren hypnosetherapeut, is absoluut niet gevaarlijk. Integendeel zelfs, het zal je een veilig en vertrouwd gevoel geven. Belangrijk is wel dat de audio’s beluisterd dienen te worden op een rustige plek (op een stoel, in de zetel, op de bank of in je bed).  Hypnose-audio’s mogen nooit beluisterd worden terwijl je een voertuig bestuurt of met machines werkt.

Luister voor een optimaal resultaat zeker 1 keer per dag (meer mag uiteraard ook, dit zorgt voor een nóg beter resultaat!), gedurende minstens 30 dagen. De audio-opnamen zijn ontworpen om minder dan 20 minuten lang te zijn en stellen je in staat om ze in jouw dagelijkse routine in te passen (zodra je wakker wordt of tijdens de dag of voor het slapengaan). De beste routine om te luisteren is vlak voor het slapengaan, en opnieuw zodra je wakker wordt. Deze twee-keer-per-dag-methode heeft het extra voordeel dat je je dag begint en eindigt met de intentie en verandering die je in je leven wilt maken.

Er is geen duidelijk antwoord op deze vraag, maar herhaling is de sleutel tot succes. Het eenvoudige antwoord zou zijn “totdat je de gewenste resultaten bereikt”, maar je zult merken dat de krachtige, positieve boodschap in de loop van de tijd nóg krachtiger wordt en de opnames al snel onderdeel zullen worden van een prettige routine, die deel gaat uitmaken van jouw dagelijks leven en je zal helpen om je beter te voelen.

Het is krachtiger om je op één probleem tegelijk te concentreren. Overweeg elke verandering die je in je leven wilt aanbrengen. Het is beter om je op de ene taak te concentreren en dan door te gaan naar de volgende.

Er zijn echter wel enkele hypnose-opnames die van algemeen nut zijn en die samen met andere opnames beluisterd kunnen worden (zoals bijv. de audio om beter te slapen, de ontspanningsaudio, de boost voor je immuunsysteem of de audio voor meer zelfvertrouwen). Er zijn ook enkele sessies die complementair aan elkaar zijn. Als je hier vragen over hebt, neem dan gerust contact op met Walter Callebaut.

Concentreer je best op één probleem tegelijk. Het onderbewustzijn zal de neiging hebben om zich meer te concentreren op het laatste wat het hoorde, dus als je wilt dat iets echt “inzinkt”, luister dan naar de opnames afzonderlijk. 
Als je echter naar meer dan één na mekaar wilt luisteren, kun je aanvullende opnamen vinden die zinvol kunnen zijn.  Een methode om naar meer dan één hypnose-audio op een dag te luisteren, is om ’s ochtends of tijdens de dag naar één sessie te luisteren, dan in de avond of voordat je naar bed gaat naar de tweede.

Ja hoor. Je zult merken dat onze ‘Geraakt door Hypnose’-opnames ontworpen zijn om ontspannend te zijn en het inslapen zal daarom makkelijker worden. Het einde van de meeste opnames bevat een suggestie om je verfrist en energiek te voelen, maar als je moe bent en de intentie hebt om in slaap te vallen, zul je merken dat je dit gemakkelijk kunt doen en zelfs in slaap kunt vallen voor het einde van de opname.

De opnames zijn waardevoller om naar te luisteren terwijl je ontspannen bent, maar je kunt nog steeds profiteren van het gewenste effect indien je in slaap zou vallen, omdat ze vaak gebruikt worden als een holistische slaaphulp. De meeste mensen merken dat ze sneller in slaap kunnen vallen, dieper kunnen slapen en na verloop van tijd gewoon beter slapen door regelmatig te luisteren.

Dit is helemaal aan jou. Sommige mensen geven de voorkeur aan de privacy en geluidskwaliteit van een hoofdtelefoon of oortjes, terwijl anderen de voorkeur geven aan het comfort van luidsprekers of het gemak van de luidspreker van hun telefoon. Beide werken prima. Persoonlijk zouden wij opteren voor het beluisteren met hoofdtelefoon of oortjes, omdat de stem van Walter dan nóg dieper

Sommige mensen vinden het moeilijk om te ontspannen. Dit kan verschillende redenen hebben. Maar de meeste mensen zullen uiteindelijk in staat zijn om te ontspannen. Een ding om in gedachten te houden, is dat je niet zo hard hoeft te proberen. Verwacht niet dat je meteen ontspant. Ontspanning is een proces en de ene keer zal het makkelijker voor je zijn dan de andere keer. Als je gedachten afdwalen, is dat normaal.  Zodra je je bewust bent van je gedachten die afdwalen, breng je het voorzichtig terug naar het geluid van de opname. Zelfhypnose en ontspanning worden gemakkelijker en effectiever met oefening, net als alles in het leven. Dus ga gewoon door op het pad van dagelijks luisteren en je zult merken dat het steeds gemakkelijker voor je wordt om te ontspannen en je zult beginnen te genieten van het volledige voordeel van onze ‘Geraakt door Hypnose’-opnames.